معرفی 11 تا از زیباترین جزیره های استانبول

معرفی 11 تا از زیباترین جزیره های استانبول

استانبول شهری بسیار زیبا با جزایری شگفت آور است. و سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا و از جمله ایران با هدف گردشگری و یا خرید آپارتمان در استانبول و اقامت ترکیه وارد استانبول می شوند.

در ادامه زیباترین جزیره های استانبول را به شما معرفی می کنیم.

زبیاترین جزیره های استانبولزبیاترین جزیره های استانبول

 

1- جزیره پرنس استانبول ترکیه(Prince Islands)

جزایر پرنس استانبول یکی از زیباترین و توریستی ترین جزیره های استانبول است.و جزئ جزیره های ارزان هم محسوب می شود این جزیره نزدیک‌ترین جزیره به استانبول است.

جزیره پرنس استانبولجزیره پرنس استانبول

 

یکی از جالبترین نکات در مورد جزیره پرنس اسن است که ورود اتومبیل به این جزیره ممنوع است.

ورود اتومبیل به جزیره پرنس ممنوع استورود اتومبیل به جزیره پرنس ممنوع است

 

در جزیره پرنس استانبول گردشگران سه گزینه دارند:

  • پیاده روی

  • کرایه دوچرخه

  • کرایه درشکه

کالسکه سواری در جزیره پرنسکالسکه سواری در جزیره پرنس

 

آدرس جزیره پرنسس استانبول ترکیه و اینکه چطور به جزیره پرنسس استانبول ترکیه بروم؟

موقعیت جزیره پرنسموقعیت جزیره پرنس

 

رفتن به جزایر پرنس استانبول تنها از طریق دریا انجام می شود. دراین جزیره فرودگاهی هم وجود ندارد؛ جزیره پرنس از استانبول فاصله زیادی ندارند اما زمان رسیدن به نوع قایقی که انتخاب می کنید نیز بستگی دارد، در این مسیر هم قایق های معمولی مسافر سوار می کنند و همه قایق های تند رو.

البته اتوبوس های دریایی هم همیشه هستند فقط معمولا کمی شلوغ ترند و کمی هم آهسته حرکت می کنند، به طور کلی برای سفر به این جزایر حداقل یک ساعت و نیم زمان را باید در نظر بگیرد.

2- جزیره بویوک ‌آدا استانبول(Büyükada)

در جزیره بویوک آدا تفریحات بسیار متنوعی برای گردشگران وجود داردو یکی از توریستی ترین جزیره های استانبول است.

جزیره بویوک آداجزیره بویوک آدا

 

در جزیره بویوک آدا خیابان‌های عثمانی زیبا در اطراف جزیره وجود دارد، در طول گشت و گذار در این جزیره سری به خیابان‌های عثمانی بزنید.

خیابان های عثمانی جزیره بویوک آداخیابان های عثمانی جزیره بویوک آدا

 

همچنین می توانید با کرایه دوچرخه هم در جزیره بچرخید. و همچنین کالسکه هایی هم برای جابجایی شما وجود دارد.

این جزیره بزرگترین جزیره استانبول و همچنین بخشی از جزایر معروف شاهزاده است. ممکن است زیبایی Büyükada توسط تعداد زیادی از بازدیدکنندگان نادیده گرفته شود.

یکی از بهترین زمان ها برای دیدن از این جزیره بهار و زمستان می باشد، و می توانید مناظر شگفت آوری ببینید. جدا از آب یخ زده جزیره، خانه‌های بدوی و مسیرهای تقریباً آسفالت شده در خط ساحلی بهترین منظره را دارند.

جزیره بیوک آدا هم مثل جزیره پرنس جزیره بدون ماشین است و فقط کالسکه‌های اسب‌کشی و دوچرخه روش‌های حمل و نقل هستند.

دیدنی ترین مکان جزیره بویوک آدا، کلیسای آیه یوری (Aya Yorgi church) و چشم انداز آن است.

کلیسای آیه یوریکلیسای آیه یوری

 

از سمت تپه‌ها به سمت برگشت، سری هم به یتیم خانه قدیمی یونانی پرینکیپو Prinkipo Orthodox بزنید.

یتیم خانه قدیمی یونانی پرینکیپویتیم خانه قدیمی یونانی پرینکیپو

 

این مکان یک ساختمان 20،000 متر مربعی است که از چوب ساخته شده است و از معدود بناهای کهن جزیره بیوک آدا محسوب می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم جزیره بیوک آدا، خانه‌ی سابق لئون تروتسکی و هتل اسپلندید پالاس (Splendid Palas Hotel) است.

هتل اسپلندید پالاس با گنبدهای نقره‌ای و کرکهای قرمز در سال 1908 افتتاح شده و یکی از زیباترین نمادهای جزیره بیوک آدا می‌باشد.

هتل اسپلندید پالاسهتل اسپلندید پالاس

 

چگونه به جزیره بیوک آدا ترکیه برویم؟

برای رفتن به جزیره بیوک آدا ترکیه باید سوار کشتی شوید چون تنها راه از مسیر دریا است.

3-جزیره هیبلی آدا استانبول(Heybeliada)

جزیره هیبلی آدا از نظر وسعت دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس در دریای مرمره، از جزیره های استانبول است. این جزیره زیبا با کشتی، تنها حدود یک ساعت از جاده فاصله دارد.

جزیره‌هایی که جزایر پرنس را تشکیل می‌دهند دارای کاخ‌های تاریخی زیبایی واقع در میان درختان کاج هستند. در جزیره زیبای هیبلی ‌آدا، برای رسیدن به ساحل می‌توانید سوار دوچرخه شوید و به‌راحتی به محل مورد نظر رسیده و از این فرهنگ زیبای مردم جزیره لذت ببرید.

جزیره هیبلی آدا استانبولجزیره هیبلی آدا استانبول

 

این محله در منطقه آدالار استانبول قرار دارد. بازدیدکنندگان پس از ورود، دو اثر هنری باشکوه را در محوطه مدرسه نیروی دریایی این جزیره مشاهده خواهند کرد. یکی از آنها کاماریوتیسا نام دارد و تنها کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس است که در جزایر قدیمی دیده می‌شود. با این حال، این آخرین ساختمانی است که قبل از شروع تهاجم قسطنطنیه ساخته شد. دیگری قبر ادوارد باریون، دومین سفیر ملکه الیزابت اول از انگلستان است.

موقعیت جزیره هیبلی آداموقعیت جزیره هیبلی آدا

 

حمل ‌و نقل در جزیره هیبلی ‌آدا

در این جزیره تنها وسایل نقلیه موتوری که مجاز به تردد در جزیره هستند و البته وسایل نقلیه خدماتی (آمبولانس، آتش‌نشانی، پلیس و موارد مشابه) نیز مجاز هستند .

تنها روش حمل‌ونقل در این جزیره طریق پیاده، دوچرخه، اسب و شرکت‌های اسباب‌کشی و حمل‌ونقل است.

در جزیره هیبلی آدا هیچ فرودگاهی وجود ندارد و تنها راه سفر به آن، استفاده از قایق است.

جالب است بدانید که خانه رئیس‌جمهور دوم ترکیه نیز در هیبلی ‌آدا قرار دارد و اکنون به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هیبلی ‌آدا، به شکل موزه در اختیار مردم قرارگرفته است.

 خانه رئیس‌جمهور دوم ترکیه نیز در هیبلی ‌آدا خانه رئیس‌جمهور دوم ترکیه نیز در هیبلی ‌آدا

 

4- جزیره بورگاز آدا استانبول(Burgazada)

معنای اسم جزیره بورگاز آد جزیره قلعه است. بله، بورگاز بخشی از جزایر پرنس است و سومین جزیره بزرگ در این گروه محسوب می‌شود و از یباترین جزیره های استانبول می باشد.

جزیره بورگاز آدا استانبولجزیره بورگاز آدا استانبول

 

نام این جزیره به دلیل قلعه معروفی است که توسط دمتریوس اول ساخته شده است.

بازدید از موزه Sait Faik Abas?yan?k هم یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره است

خانه موزه جزیره

یکی از قسمت های دیدنی در بورگاز، خانه نویسنده مشهور دوره بیزانس، سیت فایک است. سیت فایک، در کتاب هایش هم به آرامش بی نظیر این مکان نوشت است. بعد ها پس از مرگ او، با تشخیص مسئولان، خانه اش به موزه و یکی از پربازدید ترین بخش های جزیره تبدیل شد.

عکس خانه سیت فایک در جزیره بورگاز آدا

روش رفتن به جزیره بورگاز

دسترسی به این جزیره هم باید از طریق مسیر آبی است. یک بلیت کشتی مسافربری تهیه کرده و با آن راه خود را از سواحل سرکیسی تا جزایر پرنس یا پرنسس ادامه دهید.

5- جزیره سیوری آدا استانبول

سیوری آدا در زمان حکومت بیزانس توسط روحانیون برای عبادت برگزیده شده بود زیرا منطقه ای دوردست بود و برای عبادتی آرامش بخش مناسب بود. در همان زمان امپراطوران بیزانسی از این جزیره برای زندانی کردن و بازداشت افراد برجسته ای مانند افلاطون استفاده می کردنند.

جزیره سیوری آدا استانبول جزیره سیوری آدا استانبول

 

سیوری آدا به معنی جزیره بی‌فایده، یکی از بخش‌های اصلی جزایر پرنس است که در دریای مرمره در استانبول واقع شده است. این جزیره کوچک در نزدیکی استانبول قرار دارد و در زمان‌های قدیم محل عبادت کشیشان بیزانسی به حساب می‌آمد.

در این جزیره چیز زیادی برای بازدید گردشگران وجود ندارد. با این حال، آنها می‌توانند برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ بیزانس و روم به صومعه سر بزنند.

از جمله واقعه های مهمی که در این جزیره روی داده است (قتل عام سگ ها) می باشد. در سال 1911 فرماندار استانبول دستور قتل عام سگ های ولگرد شهر را صادر کرد که در طی این دستور 80000 سگ ولگرد به این جزیره تبعید شدند و بر اثر گرسنگی یا غرق شدگی در آب، تمامی آنها از بین رفتند.

بلا فاصله بعد از این واقعه زلزله شدیدی رخ داد که مردم محلی ترکیه آن را مجازاتی برای قتل عام سگ ها تحلیل کردند و پس از آن این جزیره به محلی با نام " Hay?rs?zada" شناخته می شود. به معنی بدبخت و بی فایده. این اتفاق دلیل اصلی آن است که این جزیره بیشتر یک جزیره بدبخت نام گرفت.

6- جزیره کینالی آدا (Kinaliada Island)

کینالی آدا (یا به اشتباه برخی کنیالی آدا) در آب های دریای مرمره قرار دارد و نزدیک ترین جزیره به شهر استانبول است. معنایِ نام ترکی آن "زمین قرمز رنگ " است که به علت وجود معدن های مس و آهن و خاک قرمز آن می باشد.

 جزیره کینالی آدا (Kinaliada Island)جزیره کینالی آدا (Kinaliada Island)

 

کنیالی آدا بیشتر به جزیره ای تابستانی معروف است و خانه های دنج تابستانی در این جزیره قرار دارند که هرساله در تابستان اجاره داده می شوند و محلی آرام برای استراحت در اوقات فراغت هستند.

جزیره کینالی ادا از جمله جزایری است که به عنوان بخشی از جزیره پرنسس به شمار می‌آید.

جزیره کینالی آدا مملو از خانه‌های دنجی است که با انواع گل‌های بهاری مزین شده است. و از زیباترین جزیره های استانبول می باشد.

این جزیره محله‌هایی مناسب برای زندگی اهالی جزیره را در بر گرفته و اگر چنانچه در صدد ماندن در جزیره هستید، جزیره کینالی آدا که تمامی امکانات رفاهی، خانه های نقلی و دنج و مغازه‌های خوراکی فروشی را در بر گرفته است، گزینه مناسبی برای زندگی اهالی جزیره است.

ساحل آیازما از جمله معروف‌ترین ساحل‌های این جزیره است که معمولا دارای استراحتگاه‌های چتری بوده و می‌توان لحظاتی را در کنار اسکله به آرامش گذراند.

اگر چنانچه علاقمند به روایت‌های تاریخی این جزیره هستید، می‌توانید از آرامگاه و صومعه هریس‌توس، امپراتور روم شرقی دیدن کنید که زمانی به این جزیره تبعید و در همین جزیره نیز به خاک سپرده شد

7- جزیره قاشق استانبول (کاشیک)

جزیره‌ای ایده‌آل در نزدیکی استانبول برای تعطیلات آخر هفته به نام جزیره Ka??k (کاشیک) وجود دارد.

جزیره‌ای قاشقی شکل که با زیبایی خود توجه تمام بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. این جزیره خصوصی متعلق به خانواده دانون است.

بازدیدکنندگان فقط با مجوز ویژه از مالک یا شرکت گردشگری مجاز به سپری کردن شب در آنجا هستند. بنابراین، ممکن است افراد فرصتی برای مشاهده زیبایی آن نداشته باشند.

به هر حال، اگر فرصتی برای بازدید از جزیره Ka??k داشته باشید، خط ساحلی 800 متری با ساحل شنی و سرسبزی، سفر شما را لذت بخش خواهد کرد.

جزیره کاشیک استانبولجزیره کاشیک استانبول

 

8- جزیره گالاتاسرای

جزیره گالاتاسرتای جز جزیره های کوچک استانبول محسوب می شود که متعلق به کلوب ورزشی Galatasaraاست. این جزیره امکانات جذاب و تفریحی زیادی دارد از جمله 6رستوران، 2 استخر شنا، کافه و بار. از جزایر نزدیک به استانبول است.

جزیره گالاتاسرتای در فاصله 165 متری از قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد که می توان از طریق کشتی های رایگان به این جزیره رفت. فرصت های سرگرمی فراتر از حد تصور است. ورزش های گوناگون که توسط مالک این جزیره اجرا می شود(کلوپ ورزشی Galatasara)

 استانبول جزیره گالاتاسرای استانبول جزیره گالاتاسرای

 

9- جزیره صدف استانبول

جزیره صدف با وجود اینکه بخشی از جزایر عظیم پرنسس است، کوچکترین جزیره نزدیک استانبول ترکیه محسوب می‌شود.

اسم این جزیره زیبا و خوش آب و هوا یونانی بوده و به معنی قرنطینه است. دلیل نام گذاری این جزیره به این شکل به خاطر شاهزاده قسطنطنیه ایگناسیووس بوده که سال 857 برای بار اول به مدت ده سال به جزیره صدف تبعید شد، درست ده سال پیش از اینکه دوباره به عنوان وارث، به تاج و تخت برسد.

ساختمان‌های سفید این جزیره زیبا به نظر می‌رسند، از این رو به آن «مادر مروارید» هم می‌گویند. این جزیره همانند جزیره کاشیک یک جزیره نیمه خصوصی در استانبول است. قسمت اعظم محوطه آن تحت مالکیت خصوصی است و سرسبزی درختان کاج توسط خود مالک کاشته شده است. قوانین سختگیرانه این جزیره به مردم محلی اجازه ساخت بیش از دو طبقه را نمی‌دهد. این اقدام برای حفظ زیبایی این جزیره و حفظ محیط زیست صورت می‌گیرد.

جزیره صدف استانبولجزیره صدف استانبول

 

روش رسیدن به جزیره صدف

راحت ترین و سریعترین روش برای رسیدن به جزیره صدف استانبول، استفاده از اتوبوس های دریایی است. هزینه استفاده از اتوبوس ها ده لیر بوده و بین 55 تا 1 ساعت نیز طول می کشد.

10 - جزیره یاسیا ادا استانبول(Yass?ada)

جزیره Yass?ada که به عنوان"Cassada" تلفظ می‌شود در اصل به معنای "جزیره مسطح" است که کاملاً نام آن را توجیه می‌کند.

این جزیره که در سطح چند متری دریای مرمره، در جنوب شرقی استانبول قرار دارد، یکی از پررونق‌ترین جزایر استانبول است. این جزیره 0.05 کیلومتر مربع وسعت دارد و در منطقه ادلار ترکیه در استانبول قرار گرفته گاست.

 

یک زندان زیرزمینی در جزیره یاسیا ادا وجود دارد که چهار سلول آن هنوز برای بازدیدکنندگان باز است. بنابراین هنگام بازدید از جزیره یاسیادا در استانبول حتما به این زندان بروید.

امروزه این جزیره جهت آموزش غواصی به اعضای نیروی دریایی و غواصان آماتور استفاده می شود و اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست زیرا به عنوان پایگاه نظامی در ترکیه استفاده می شود.

11- جزیره تاوشان استانبول

جزیره تاوشان یکی دیگر از جزیره‌های زیبای ترکیه در نزدیکی استانبول است که کوتاه‌ترین منطقه را پوشش می‌دهد. مردم اغلب آن را جزیره خرگوش می‌نامند، زیرا این جزیره محل زندگی گونه‌های بی‌شماری از خرگوش‌ها است.

این جزیره کوچک مقصد خوبی برای گردشگری و بازدید نیست اما اگر با یک گروه گردشگری به اینجا می‌آیید، آنها شما را به برخی کلیساهای باستانی ساخته شده در قرن هفدهم می‌برند.

مردم استانبول اغلب برای احساس معنویت و آرامش زیبایی به این جزیره می‌آیند. علاوه بر این، عکاسان فوتوژنیک مکان‌های متعددی را در جزیره تاوشان به دست خواهند آورد تا تصاویر زیبایی از طبیعت ثبت کنند.

 

منبع : ویرگول

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 17 شهريور 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: