هنرستان پلی تکنیک هنر

هنرستان پلی تکنیک هنر

 

هر دانش آموزی علاقه به رشته تحصیلی مهارت و توانایی لازم برای شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را به دست نخواهد آورد و در آینده نیز شغل مورد نظر را با علاقه و رضایت انجام نخواهد داد و این یعنی ضایع شدن نیروی انسانی که بالاترین سرمایۀ یک ملت محسوب می شوداز نقطه نظر فردی نیز عدم علاقه  به رشته تحصیلی و شغل تحصیلی در دراز مدت عواقب نا مطلوبی را در پی خواهد داشت و به تدریج فرد را از لحاظ جسمی و روانی تحت فشار قرار می دهد و موجبات فرسودگی او را فراهم می کند.

همان طور که ملاحظه کردید علاقه فرد به رشته تحصیلی باعث موفقیت او در تحصیل و شغل آینده می شود اما باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که منظور ما علاقه ای است که از روی آگاهی و شناخت بدست آمده باشد نه از روی احساسات و تبلیغاتعلاقه شما به یک رشته باید اصولی و منطقی باشد برای اینکه علاقه به یک رشته از روی احساسات و تبلیغات نباشد و براصولی منطق استوار باشد باید نسبت به آن رشته و همچنین استعدادها و توانایی های خود شناخت داشته باشید“تحقیقات نشان داده است برخی افراد به علت نداشتن برخی از ویژگی ها  برای بعضی از رشته ها یا کارها مناسب نیستند در حالی که همین افراد در محیط های تحصیلی یا شغلی دیگر می توانند موفق باشند برای آگاهی بیشتر شما از تیپ های شخصیتی دو ویژگی های هر تیپ مطالعه جدول زیر را به شما توصیه می کنیم.

به منظور رفاه حال آموزشی و پرورشی هر چه بیشتر فرزندانمان و در راستای رسالت و ماموریت آموزش و پرورش و جهت دهی به رشد دانش آموزان بر پایه تعالیم و دستورات دین مبین اسلام هنرستان پلی تکنیک هنر در سال  سیزدهم فعالیت خود در محل  جنت آباد مرکزی نبش بلوار بعثت ارائه بهترین خدمات را دارد.

این هنرستان به یاری خداوند در پایه دهم و رشته های گرافیک، نقشه کشی معماری و حسابداری فعالیت می نمایدکه با استفاده از کلاس های تئوری و کارگاه های مجهز رشته نقشه کشی و گرافیک و لابراتور آموزشی و تخصصی انجام می پذیرد.

برگزاری کلاس های فوق برنامه و ساعات اضافه برای دروس مهم در برنامه هفتگی اختصاص داده شده استاین هنرستان به منظور ایجاد فرصت و زمینه برای شکوفایی استعداد ها و با توجه به تفاوت های فردی و غنی سازی اوقات فراغت و تقویت روند مطلوب رشد آموزشی و ایجاد زمینه های مناسب در جهت رفع و جبران ضعف ها و یادگیری عمیق دروس در نهایت ارتقاء کیفیت آموزشی و استفاده بهینه از نیروی مجرب و کارآمدمی باشد.

معرفی رشته گرافیک هنرستان

 

رشته گرافیک از جمله کاربردی ترین رشته های هنری است که به خاطر گستردگی حوزه فعالیت آن اقشار مختلف مردم را با سطح و هر سنی مخاطب خود می سازد.

هدف اصلی رشته گرافیک بیان تصویری یک پیام یا انتقال پیام به شکل تصویری به مخاطب است و از آنجایی که حافظه تصویری انسان از حافظه کلامی او قوی تر و دارای گنجایش بیشتری است این شکل از پیام اثر عمیق و ماندگارتری بر مخاطب خواهد داشت.

هدف از ایجاد رشته گرافیک ارتباط تصویری تربیت افرادی است که بتوانند پیامهای مختلف را در سطوح مختلف با استفاده از همه امکانات هنری، فنی، تصویرسازی، چاپ و تکثیر در سطحی وسیع به نحو احسن منتشر کنند.

ذوق هنری در زمینه نقاشی، طراحی، آشنایی عملی با طراحی، رنگ شناسی، شناخت ابزار کار در هنرهای تجسمی، شناخت فرهنگ جامعه، شناخت علائم ارتباطی مختص جامعه، آگاهی داشتن در زمینه چاپ و چاپخانه داشتن ذهنی فعال و خلاق، صبر و حوصله و علاقه از شرایط داوطلبان ورود به رشته گرافیک است.

رشته گرافیک در دانشگاه دو گرایش دارد:

1-گرایش ارتباط تصویری عمومی
2-
گرایش تصویرسازی

در گرایش ارتباط تصویری عمومیدانشجویان در زمینه طراحی صحنه، نشانه ها، اعلام ها، صفحه آرایی کتاب، نمایشگاه آثار و نظایرآن تحصیل می کنند.

درگرایش تصویرسازی دانشجویان در زمینه مصور کردن متون گوناگون برای مخاطبان مختلف فعالیت می کنند از جمله آرم، پوستر سازی ، چاپ دستی ، طراحی کاتالوگ و بروشور ، کتاب آرایی ، نقاشی کتاب کودکان ، طراحی پوستر ، تبلیغات تجاری و … .

فارغ التحصیلان رشته گرافیک هنرستان می توانند در مراکز زیر جذب کار شوندوزارت فرهنگ و ارشاد ، سازمان تبلیغات اسلامی ، موزه ها ، مطبوعات ، صدا و سیما ، سازمان میراث فرهنگی ، کارگاه ها ، موسسات چاپ و نشر کتاب ، بخش های خصوصی و … .
حیطه گرافیک بسیار وسیع می باشد که از آن جمله می توان به زیبا نویسی ، رسم فنی و نمونه های آماری ، تهیه آگهی مطبوعات و پوستر ، صفحه آرایی و دهها مورد دیگر اشاره کرد.

زبان دیگر کلیه طرحهایی که به وسیله چاپ قابل انتشارهستند طرح گرافیکی می باشندیعنی یک طرح گرافیکی آمادگی انتشار وسیع به منظور انتقال پیام خویش را دارد هنر گرافیک یا ارتباط تصویری مملو از طراحی و تصویر است وهدف رشته ارتباط تصویری که به آموزش این هنر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می پردازد .

ارتقای توانایی های دانش جویان در امور تبلیغات فرهنگی یا تجاری می باشد که تبلیغات فرهنگی شامل :تصویر سازی کتب ، ساخت پوستر ، تبلیغات برای نشریه ها و جراید مانند صفحه آرایی و آگهی های مطبوعاتی می شود و تبلیغات تجاری نیز شامل تبلیغات نمایشگاه های بازرگانی مانند غرفه سازی و غرفه آرایی  و یا تبلیغات برای کالاهای مختلف است.

هم چنین ارتباط تصویری دارای شاخه های دیگری مانند :آرم سازی ، انمیشن و طراحی راهنمای محیطی می باشد در مورد تفاوت نقاشی با گرافیک باید گفت نقاشی بیان احساسات نقاش از طریق تم مود رنگ است در نتیجه امکان دارد که پیام روشن و واضحی برای همه ی افراد نداشته باشد .

اما گرافیست موظف است پیام خود را به گونه ای بیان کند که مخاطبش منظور او را درک کندآثار هنری یک گرافیست تکثیر گشته و با متونی چون چاپ همدست شده و مطعلق به همه می شوداما آثار هنری نقاشی به صورت شخصی و تک است و در یک تابلو تنها می ماند.

عناوین و زمینه های شغلی رشته گرافیک:

طراح نشانه تمبر اسکناس
طراح تیتراژ تلویزیونی
طراح آگهی و تابلوهای تبلیغاتی
کاریکاتوریست
طراح بسته بندی
طراح مجله ، کتاب ، … ، بروشور و کاتالوگ
تصویرگر و صفحه آرا ، طرح پوستر ، اوراق اداری

2-معرفی رشته معماری هنرستان

معرفی رشته معماری هنرستان وقتی از هنرهای هفتگانۀ جهان صحبت به میان می آید، نقش معماری به نحو بارزی مطرح می گردد، بطوری که عده ای از منتقدن اعتقاد دارند معماری مادر همه هنرهاست.

رسالت اصلی رشته معماری، طراحی ساختمان های مفید، زیبا و اصیل و ساماندهی به محیط مصنوع، و شکل دهی به فضای زندگی انسان در توازن با طبیعت، متناسب با ارزش ها و شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فنی جامعه استمعماری در هر عصر گویای نحوه زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه استبه همین جهت رشته معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای بشمار می رود که شامل مباحث فنی و مهندسی، خلاقیت، ذوق هنری و بنیانهای زیباشناسی و مهارت های حرفه ای تاکید دارد.

در رشته معماری دانش آموزان یاد می گیرند، مسائل مطرح در حوزه معماری را به درستی تحلیل و ارزیابی کرده اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری، پالایش و سازمان داده، آنها را در طراحی ساختمان ها و فضاهای دلنشین و زیبا بکار بندند، بطوری که کیفیت محیط زندگی افراد جامعه به صورت روز افزون بهبود یابد.

مقاطع تحصیلی و گرایش رشته معماری:

تحصیلات دانشگاهی در رشته معماری شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، در داخل و خارج از کشور می باشدمقطع کارشناسی رشته معماری در سال های اخیر مورد استقبال تعداد زیادی از داوطلبان مستعد و علاقمند قرار گرفته و فارغ التحصیلان شایسته ای را به بازار کار عرضه نموده استت

حصیلات در این دوره 5/4 سال به طول می کشد و دانشجویان در سه نیم سال اول از یک طرف دروس پایه، مانند نقشه کشی، طراحی دست آزاد و بیان گرافیکی و مقدمات طراحی معماری را فرا می گیرند و از طرفی دیگر دروس ریاضی، ایستایی (توزیع نیروها در ساختمان)، محاسبه سازه های ساختمانی و کامپیوتر را می آموزنددر نهایت آنان آمادگی لازم جهت ورود به دوره دروس تخصصی را پیدا می کننداز نیم سال سوم به بعد، هر نیم سال یک درس طراحی معماری ارائه می شود که اصلی ترین بخش مقطع کارشناسی معماری را تشکیل می دهد.

همزمان با دروس طراحی، دروس تاریخ معماری، مباحث مرتبط با مجتمع های زیستی و شهر سازی، دروس مربوط به فن ساختمان و مبانی نظری معماری مورد بحث قرار می گیرندو آنان پس از دفاع از پروژه نهایی، فارغ التحصیل به شمار رفته و سپس به عنوان مهندس حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

عناوین و زمینه های شغلی رشته معماری:

– نقشه کشی نقشه های اجرایی معماری

– نقشه کشی معماری داخلی

– نقشه کشی نقشه های سازه ای

– نقشه کشی کامپیوتری

– کمک پژوهشگر معماری

– کنترل کیفیت ساختمان

– دفاتر مهندسین مشاوره و طراح مترو

– امور زیبایی ساختمان و ….

3-معرفی رشته حسابداری هنرستان

معرفی رشته حسابداری هنرستان به این نکته توجه کرد که جز رشته های مشترک بین سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی است و امروزه به واسطۀ رشد و توسعه روزافزون واحدهای تجاری و صنعتی در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت و با توجه به ماهیت کاربردی و عملی آن، رشته حسابداری به عنوان یک رشته مهم و با اهمیت مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است.

با افزایش نیاز به فارغ التحصیلان این رشته در سال های اخیر و با توجه به علاقه مندی افراد به انتخاب این رشته، موسسات آموزش عالی نیز در جهت افزایش کمیت و کیفیت آموزش رشته ی حسابداری گام های موثری برداشته اند و با افزایش ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد و دایر نمودن مقطع دکتری،امکان ادامه تحصیل را برای داوطلبان این رشته فراهم نموده اند.

در حال حاضر رشته ی حسابداری در کلیه ی موسسات آموزش عالی (دولتی)  و در کلیه ی مقاطع تحصیلی اقد گرایش خاصی بوده و با عنوان کلی رشته حسابداری مطرح است،البته دانشکدۀ وزارت اقتصاد و دارایی که زیر پوشش وزارت علوم و تحقیقات و آموزش عالی در مقطع کارشناسی فعالیت می کند، از این قائده مستثنی است و کلیه دانشجویان این دانشکدۀ، پس از گذراندن درس های مشترک، با توجه به نیازهای سازمان های زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی، در سه گرایش حسابداری مالیاتی، حسابداری دولتی و حسابرسی به تحصیل ادامه می دهند.

حسابداری یک نظام پردازش اطلاعات است که داده های خام مالی را دریافت نموده و آنها را به نظم در می آوردحسابداری گزارش ها و صورت های مالی است که مبانی تصمیم گیری اشخاص ذی نفع (مدیران، سرمایه داران، دولت و …) قرار می گیرد و هدف از ایجاد این رشته تربیت نیروهای متخصص است که بتوانند عهده دار انجام امور مالی در کلیۀ واحدهای اقتصادی و تجاری اعم از دولتی و خصوصی شوند.

مدیران و کارکنان واحدهای تجاری برای انجام وظایف محوله، به گونه ای موثر به اطلاعاتی در مورد منابع و نتایج حاصل از مصرف آن نیاز دارند (منابع می تواند نیروی انسانی و خدمات متنوع دیگر باشد). گروهها یا اشخاص خارج از واحدهای تجارتی همچون شرکت های رقیب، سهامداران، دولت و… به اطلاعاتی مالی مشابهی نیاز دارند تا بتوانند عملیات انجام شده واحد تجاری را ارزیابی نمایند.

بخشی از هر سازمان که می تواند چنین اطلاعاتی را فراهم نماید، همان نظام حسابداری آن سازمان است.

حسابداری موضوعی متفاوت با رشته های ریاضی دانشگاهی دارد و از جمله رشته های مرتبط با علوم اقتصادی به شمار می روددانشجویی در این رشته موفق تر است که علاقه به امور مالی و تجزیه و تحلیل های آن داشته باشد، هر چند دانش بالای ریاضی می تواند به درک سریعتر برخی از مفاهیم حسابداری کمک کند، اما یک شرطی اصلی نیست بلکه داشتن اطلاعاتی مناسب و عمومی در مورد ریاضیات می تواند مطلوب باشدپس  به طور کل داشتن علاقه و روحیۀ پیگیری و مطالعه درس ها در طی دورۀ تحصیل می تواند امکان ادامه تحصیل و موفقیت در بازار کار را فراهم نماید.

فارغ التحصیلان رشته حسابداری پس از اتمام تحصیل می توانند در سطوح مختلف و شاخه های متفاوت عهده دار انجام امور مالی گردند که شامل موارد زیر است:

الفحسابداری:

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلیه موسسات و واحدهای تجازی، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه های زیر مشغول شوند:

·         حسابداری مالیدر کلیه شرکت ها و موسسات تجاری و غیر انتفاعی.

·         حسابداری صنعتیدر کلیه واحدهای صنعتی و شرکت های تولیدی.

·         حسابداری دولتیدر کلیه سازمانهای و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب.

·         حسابداری مالیاتیدر ادارات دارایی.

·         حسابداری بیمهدر موسسات بیمه.

·         حسابداری بانک هادر شعبه ها و سرپرستی بانک ها.

حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می توانند در سمت مدیریت مالی واحد های تجاری ایفای نقش نمایند.

بحسابرسیفارغ التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه های حسابداری در بند الف در حرفۀ حسابرسی مشغول به کار شونددر حال حاضر در ایران سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین موسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوص مشغول فعالیت می باشند.

1) حسابرسی داخلیاین گروه از حسابرسان، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، در واقع رابط میان هیات مدیره و شرکت بوده و گزارش بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه به مدیر عامل و هیات مدیره ارائه می دهنداین گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را بررسی می کنند.

2) حسابرسان مستقلاین گروه از حسابرسان افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکت ها یا سازمان ها با این موسسات عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می کننددر واقع حسابرسان مستقل، رابط میان صاحبان شرکت و هیات مدیرۀ شرکت هستند.

عناوین و زمینه های شغلی رشته  حسابداری:

– عناوین شغلی رشته حسابداری – مدیر مالی – معاون مالی

– رئیس حسابداری شرکت ، کارشناسی حسابداری

– حسابداری صنعتی – حسابداری مالی

– حسابرسی

– کمک حسابدار

– سر ممیز مالی

 

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 28 تير 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: