خبرهای پربیننده و جدید از ایران و جهان در یک بسته

 

با روش رو به پیشرفتی که از میزان بوجود آوردن محتوا در فضای مجازی - وبگاه های خبری و شبکه‌های اجتماعی - گواه هستیم، یافتن اخبار پربازدید، جذاب و در عین حال نکته‌بین و آپدیت که دارای ماخذ موجهی نیز باشند، کار سبکی نیست.

برای آخرین اخباری که درکانال های اجتماعی انتشار میابد هیچ اساس مقایسه ای وجود ندارد و اخبار حقیقی و دارای ماخذ موثق در این فضای تاریک کاهش یافته است. افزون بر این در چنین فضایی به آسانی می توان اخبار دروغین را جایگزین اخبار حقیقی کرد، میتوان با تکنیک هایی ساده آنها را به پربیننده ترین اخبار روز نیز تبدیل کرد.

در نتیجه در طول تمام این سال‌ها، اهالی رسانه ضمن تاکید بر فزونی سواد رسانه‌ای در بین آهاد جامعه، به شناسایی محتوا و اخبار دروغین از حقیقیات نیز تاکید کرده اند.

مبارزه با اخبار دروغین در شبکه‌های اجتماعی

حوادثی که اخبار دروغین در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا رقم زدند حاصل ضعف شبکه های اجتماعی و فضای دیجیتالی در رصد، بررسی و حذف اخبار پربازدید بی پایه و اساس بود. در واقع متخصصین تلاعب رسانه با علم به اشتباهات شناختی انسان و همچنین نوع مکانیزم شبکه‌های اجتماعی توانستند بر رای‌دهندگان آمریکایی تاثیر گذاری کنند. به همین علت شبکه‌های اجتماعی و در صدر آنها توییتر با وسواسیت بیشتری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را بررسی کردند تا جایی که احترام گذاشتن به چارچوب‌هایشان در پخش اخبار، منجر به حذف اکانت رسمی دونالد ترامپ از توییتر برای همیشه شد.

لزوم انتشار هویت ماخذ های اخبار در رسانه‌های آنلاین

خبرگزاری و وبگاه های خبری همواره بر سر پخش پربیننده ترین اخبار روز با یکدیگر مبارزه دارند. از سویی و با توجه به قوانین کشورمان در خصوص دریافت اجازه فعالیت برای این رسانه‌ها، به راحتی می‌توان به شخصیت و شناسنامه آنها و تولید کنندگانشان دسترسی داشت. در نتیجه همیشه آخرین اخبار که در خبرگزاری‌ و پایگاه‌های خبری داخلی منتشر می شوند، به دلیل لزوم به رعایت اصول خبری و نیز نظارت‌های مستمر از طرف نهادهای مربوطه، از بالاترین درجه اعتماد به اصالت خبر برخوردارند. چیزی که در دنیای به اصطلاح آزاد امروز کمتر گواه آن هستیم و هر کسی می‌تواند هر ادعایی را طرح و در نهایت از پاسخگویی نیز فرار کند.

مطالعه آخرین اخبار روز و مشکل کمبود وقت

مفهومی تحت عنوان اقتصاد توجه چندسالی است که در بین اهالی رسانه و بازاریابان جا باز کرده است. اقتصاد، علم ماخذ های محدود است و از طرفی توجه انسان، امروزه کمیاب ترین و در عین حال ارزشمندترین ماخذ بشمار می‌رود. انسانی که از زمان بازکردن چشمانش در صبح تا زمان بستن آنها در شب، در روبه رو خواسته یا ناخواسته با هزاران پیام خبری و بازرگانی قرار دارد.

در این بین دریافت مهمترین و پربیننده ترین اخبار روز در حیطه های خبری مختلف مانند، اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی برای کسانی که روزانه پیگیر اخبار هستند شاید بسیار حیاتی باشد.

پاتوق خبر جعبه ابزاری برای خبرخوان‌های حرفه ای

با توجه به سختی هایی که مذکور شدیم و احتیاج به اجازه دست یابی به معتبرترین آخرین اخبار از ماخذ های خبری موثق، سرویسی با نام پاتوق خبر متولد شده است. در اصل پاتوق خبر سایتی است که اخبار را در حیطه های مختلف و از ماخذ های خبری شناخته شده و موثق در لحظه گردآوری کرده و آن‌ها را بصورت یکجا در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

مهمترین حیطه هایی که پاتوق خبر، اخبار آنها را گردآوری می کند عبارتند از:

                    ·اخبار سیاسی

                    ·اخبار ورزشی

                    ·اخبار اقتصادی

                    ·اخبار حوادث

                    ·اخبار فرهنگ و هنر

پاتوق خبر ویترین مهمترین و پربازدیدترین اخبار ایران و جهان

صفحه اصلی سایت پاتوق خبر شامل ستون هایی است که هر کدام ۱۰ خبر پربیننده‌ آن حیطه را به نمایش می‌گذارد. مکانیزم عملکر سایت به گونه‌ای است که پربیننده ترین اخبار هر حیطه (مثلا سیاسی یا اقتصادی) در بازه زمانی چند ساعت گذشته، به صفحه اصلی سایت راه پیدا می‌کنند. این بدان معنی است که آن خبر خاص در بین تمامی اخبار آن حیطه بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

در نتیجه تمامی اخبار صفحه اصلی در پاتوق خبر، مواردی هستند که مخاطبین بیش از سایر اخبار به آنها واکنش نشان داده‌اند. پس می توان گفت که این صفحه، یک ویترین بزرگ شامل پربازدیدترین اخبار روز از تمامی ماخذ های خبری معتبر و شناخته شده کشور است.

حیطه‌های خبری در پاتوق خبر

پاتوق خبر شامل حیطه یا سرویس‌های خبری متعددی است. دسته‌بندی و نامگذاری آنها بر اساس نوع دسته‌بندی که در وبگاه های بزرگ و مطرح صورت گرفته انجام شده است. بطور مثال در بخش اخبار تکنولوژی، تازه های فناوری از رسانه های مختلف را به نمایش می گذارد. ماخذ های ی مانند خبرگزاری‌های تسنیم، فارس و پایگاه‌های خبری مانند فرارو و خبرآنلاین. همین نوع نگاه در سایر حیطه‌های خبری وجود دارد.

جریان زنده اخبار در تمامی ساعات شبانه روز

با توجه به اینکه اخبار سایت پاتوق خبر در هر حیطه از ماخذ های خبری دیگر دریافت و نمایش داده می‌شود، پس همیشه جریان پوشش اخبار در این سایت وجود دارد بطوریکه در هر نکته‌بینه ممکنه است ده‌ها خبر به فهرست آخرین اخبار سایت اضافه شوند. مخاطبین می‌توانند با انتخاب سرویس یا حیطه خبری مورد نظر خود در جریان لحظه‌ای اخبار آن حیطه قرار بگیرند.

آرشیو قابل دسترس اخبار ماخذ های مختلف با ظاهری یکپارچه

یکی دیگر از مشکلات پیگیری اخبار در وبگاه های خبری و خبرگزاری‌ها، رابط کاربری و طراحی گرافیکی مختلف و اغلب غیراصولی است بطوریکه مثلا مخاطب برای دریافت آخرین اخبار حیطه خبری مورد علاقه‌اش نمی‌داند که باید به کدام بخش از آن سایت مراجعه کند. این مشکل در پاتوق خبر وجود ندارد و اخبار تمامی ماخذ های بطور یکپارچه و در قالب یک ظاهر متحد‌الشکل در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و دسترسی به پربیننده‌ترین و آخرین اخبار هر حیطه به سادگی و تنها با یک کلیک صورت می پذیرد.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: