موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد با یونی لند

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد با یونی لند

اگر قصد موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد را دارید خواندن این مقاله می‌تواند شما را یک قدم از رقبای خود جلوتر بیاندازد. 


آموزش جامع معادلات دیفرانسیل

در اکثر کنکورهای فنی و مهندسی از درس معادلات دیفرانسیل 5 تست در آزمون طرح می‌شود که پاسخ دادن به آن‌ها اصلا سخت نیست البته به شرطی که منبع مناسبی را انتخاب کرده باشید. برای تسلط به این درس می‌توانید از منابع مختلفی کمک بگیرید که عبارتند از: 
1) کتاب‌های رفرنس (بویس، کریزیگ و ...) 
2) کتاب‌های تکست (نیکوکار، کتاب‌های کنکور انتشارات مختلف)
3) کلاس‌های حضوری
4) دوره‌های آنلاین و آفلاین
هر یک از این منابع نقاط ضعف خود را دارند. در کتاب‌های رفرنس بیشتر روی اثبات و مفهوم اولیه تمرکز شده در حالی که داوطلب کنکور بیشتر به تکنیک‌های محاسباتی نیاز دارد تا اثبات‌هایی مانند قضیه وجود جواب و . 
کتاب‌های تکست دانشگاهی هم روند مشابهی دارند. توجه کنید که هرچند طراحی سوالات کنکور از کتاب‌های رفرنس انجام می‌شود، اما لازم است بدانید که سوالات یک کنکور هیچ وقت از یک کتاب نیست و در حال حاضر بیش از 10 کتاب رفرنس در دنیا وجود دارد که مطالعه همه آن‌ها غیرمنطقی است.
 گران‌ترین منبع آموزشی، کلاس حضوری است که علاوه بر هزینه بالای دوره، زمان رفت و آمد به موسسه را هم باید در نظر داشته باشید. شاید فکر کنید در دوره‌‌های حضوری مربی در کنار شماست و می‌توانید دائما رفع اشکال کنید. اما به علت مدیریت زمان، هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد و اغلب کلاس یک طرفه است. بهتر است اگر قصد شرکت در کلاس خاصی را دارید با دانشجویانی که تجربه شرکت در آن کلاس را داشته‌اند مشورت کنید.
از نظر هزینه و زمان دوره‌های مجازی می‌تواند جایگزین بهتری برای کلاس‌های حضوری باشد که به دو شکل آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود. طبق تجربه اساتیدی که دوره‌های آنلاین دارند حدود 30% از زمان دوره‌ی آنلاین به علت مشکلات فنی و رفع اشکال کلاسی که اغلب سوالات بی‌مورد است تلف می‌شود. از طرفی چون استاد دوره در حین ضبط امکان توقف ندارد، قدرت ارائه او محدود می‌شود و نمی‌تواند از انیمشن و تکنیک‌های آموزشی بهره‌گیری کند. 
البته تعداد اساتیدی که در آموزش‌های خود از این اصول حرفه‌ای استفاده می‌کنند بسیار محدود است و معمولاً آنچه که در توضیحات دوره این افراد می‌بینید صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و حتی یک نمونه هم برای ارائه ندارند. نمونه‌ای از انیمشن‌های آموزشی یونی ‌لند را می‌توانید در دوره معادلات دیفرانسیل و دوره ریاضی مهندسی ببینید.

آموزش جامع ریاضیات مهندسی


از درس ریاضی مهندسی معمولاً 5 تست در آزمون کارشناسی ارشد طرح می‌شود. منابع این درس اغلب حجیم و خسته کننده هستند. در دوره ریاضی مهندسی یونی‌لند در زمانی بسیار کوتاه‌تر می‌توانید نتیجه بهتری کسب کنید  زیرا ... 

ما بیشتر فرمول‌ها را حذف می‌کنیم

تنها در فصل سری فوریه در اغلب کتاب‌های کنکور بیش از 50 فرمول وجود دارد. این دوره برای افرادی طراحی شده که دوست ندارند فرمولی حفظ کنند. قطعا مایل نیستید برای سری فوریه سینوسی، کسینوسی، تقارن‌های نیم موجی و خیلی چیزای دیگر فرمول مجزا حفظ کنید. ما در این دوره روشی را به شما آموزش می‎‌دهیم که همه سوالات را بدون حفط فرمول، سریع‌تر و ساده‌تر حل کنید. تمامی روش‌های بیان شده متخص این دوره است و در کتابی وجود ندارد (حتی کتاب‌های رفرنس). به شما توصیه می‌کنیم زمان خود را با منابع دیگر هدر ندهید.

زمان کمتر، کیفیت بیشتر 


دوره‌های آفلاینی که تاکنون در کشور برگزار شده نیز ضعف‌های بسیاری داشتند. در این دوره‌ها صرفاً یک ویدیو توسط استاد ضبط می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در حالی که هیچ برنامه‌ای برای‌ استفاده از دوره داده نمی‌شود و به خاطر آفلاین بودن دوره امکان رفع اشکال هم وجود ندارد. متاسفانه یک باور غلط در تمام این دوره‌ها دیده می‌شود و آن این است که”هرچقدر زمان ضبط دوره بیشتر باشد می‌توان هزینه بیشتری از دانشجو طلب کرد“. به همین خاطر دوره‌های زیادی پیدا خواهید کرد که 50-100 ساعت آموزش غیر مفید در آن وجود دارد. در حالی که برای درس معادلات دیفرانسیل این عدد باید بین 20 – 30 ساعت باشد. این ترفندی است که حتی در کلاس‌های خصوصی استفاده می‌شود و مربی‌های مبتدی سعی می‌کند تا جای امکان با آوردن مثال‌های بی مورد تعداد جلسات لازم را بیشتر کنند. 
یکی از پارامترهای اساسی در کیفیت دوره آفلاین، کیفیت صدای ضبط است و به علت گران بودن تجهیزات مناسب برای ضبط، اغلب دوره‌های آفلاین صدای مناسبی ندارند. از طرفی بسیاری از اساتیدی که دوره‌های آفلاین ضبط کرده‌اند، تجربه‌ تدریس حرفه‌ای در دانشگاه‌های تراز اول کشور را ندارد و حتی کتابی هم در انتشارات مطرح به چاپ نرساندند. 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : جمعه 19 مهر 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: